§ 1 Postanowienia ogólne
- Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Klientów firmy Focus Adrian Soboń.
- Firma Focus Adrian Soboń dokłada wszelkich starań celem zapewnienia poszanowania prywatności i ochrony informacji osobowych udzielonych przez Klientów oraz w tym celu podejmuje wszelkie niezbędne działania.
- Podstawą przetwarzania danych osobowych jest rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) /t.j. Dz. U. UE.L. z 2016 r., poz. 119.1/ zwane dalej: RODO.
§ 2 Administrator danych osobowych
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych będzie Focus Adrian Soboń z siedzibą w Policach. Można się z nami skontaktować w następujący sposób:
– listownie na adres: ul. Spółdzielcza 5, 72-010 Police,
– przez e-mail: focus@focus-meble.pl
§ 3 Cele oraz podstawa prawna przetwarzania
- Podjęcia działania w zakresie odpowiedzi na zapytanie.
- Przygotowanie wyceny oraz realizacji zlecenia.
- Świadczenie usług oferowanych w firmie
Realizacja Pani/Pana zamówień. - Marketing oraz przesyłanie ofert handlowych.
Podstawa przetwarzania:
- umowa lub działania podejmowane na Pani/Pana żądanie, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- ciążący na firmie obowiązek prawny, np. związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
- wyrażona zgoda Pani/Pana (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
- nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- nasz prawnie uzasadniony interes, polegający na prowadzeniu marketingu bezpośredniego (art. 6 ust. 1 lit. f RODO),
- nasz prawnie uzasadniony interes polegający na badaniu satysfakcji klientów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Podanie danych:
- dobrowolne, ale w niektórych przypadkach może być konieczne do zawarcia umowy.
Skutek niepodania danych
W zależności od celu, w jakim dane są podawane:
- brak możliwości korzystania z usług firmy Focus Adrian Soboń,
- brak możliwości otrzymywania informacji o promocjach czy ofertach specjalnych, oferowanych przez firmę Focus Adrian Soboń.
Możliwość cofnięcia zgody:
- w każdej chwili.
Przetwarzanie danych do momentu cofnięcia przez Panią/Pana zgody pozostaje zgodne z prawem.
§ 4 Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom współpracującym z Administratorem, na podstawie zawartych umów, w szczególności podmiotom świadczącym usługi: księgowe, marketingowe itp. Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie zawartych umów, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w zakresie ochrony danych osobowych.
Korzystamy z usług podmiotów zewnętrznych, którym mogą być przekazywane Pani/Pana dane. Poniżej znajduje się lista możliwych odbiorców Pani/Pana danych:
- dostawca oprogramowania potrzebnego do prowadzenia strony internetowej,
- podmiot realizujący dostawę towarów,
- hurtownie i podwykonawcy,
- biuro księgowe,
- hostingodawcy,
- osoby współpracujące z nami na podstawie umów cywilnoprawnych,
- wspierające naszą bieżącą działalność,
- podmiot zapewniający nam wsparcie techniczne,
- podmiot zapewniający system mailingowy,
- podmiot zapewniający usługi marketingowe,
- odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych.
§ 5 Prawa związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych
- Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
1.1. prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych,
1.2. prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych,
1.3. prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
1.4. prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych,
1.5. prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
1.6. prawo wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu,
1.7. prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Administratora Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Pani/Panu tylko co do tych danych, które przetwarzamy na podstawie umowy z Pani/Pana lub na podstawie Pani/Pana zgody. - Aby skorzystać z powyższych praw, proszę skontaktować się z Administratorem (dane kontaktowe powyżej).
- Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 6 Przekazywanie danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy jedynie do Google w przypadku wyrażenia zgody na korzystanie z plików Cookies. Google jest odbiorcą certyfikowanym w ramach Tarczy Prywatności Stanów Zjednoczonych (Privacy Shield) co jest równoznaczne
z zapewnieniem odpowiednich zabezpieczeń w celu ochrony danych zgodnie z art. 46 ust. 2 RODO.
§ 7 Pliki Cookies
- Witryna https://focus-meble.pl/ używa cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.
- Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.
- Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób użytkownicy korzystają z naszych witryn, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację.
- Cookies identyfikuje użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego reklam. Stosujemy pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard wygody naszego serwisu.
- Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Jak zmienia się ustawienia w najbardziej popularnych wyszukiwarkach:
- Google Chrome
Należy kliknąć na menu (w prawym górnym rogu), zakładka Ustawienia > Pokaż ustawienia zaawansowane. W sekcji „Prywatność” trzeba kliknąć przycisk Ustawienia treści. W sekcji „Pliki cookie” można zmienić następujące ustawienia plików Cookie:
– usuwanie plików Cookies,
– domyślne blokowanie plików Cookies,
– domyślne zezwalanie na pliki Cookies,
– domyślne zachowywanie plików Cookies i danych stron do zamknięcia przeglądarki,
– określanie wyjątków dla plików Cookies z konkretnych witryn lub domen. - Internet Explorer
Z menu przeglądarki (prawy górny róg): Narzędzia > Opcje Internetowe > Prywatność, przycisk Witryny. Suwakiem ustawiamy poziom, zmianę zatwierdzamy przyciskiem OK. - Mozilla Firefox
Z menu przeglądarki: Narzędzia > Opcje > Prywatność. Uaktywnić pole Program Firefox: „będzie używał ustawień użytkownika”. O ciasteczkach (cookies) decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Akceptuj ciasteczka. - Opera
Z menu przeglądarki: Narzędzie > Preferencje > Zaawansowane. O ciasteczkach decyduje zaznaczenie – bądź nie – pozycji Ciasteczka. - Safari
W menu rozwijanym Safari trzeba wybrać Preferencje i kliknąć ikonę Bezpieczeństwo. W tym miejscu wybiera się poziom bezpieczeństwa w obszarze ,,Akceptuj pliki cookie”.
Dodatkowe dane osobowe, jak adres e-mail, imię nazwisko, adres, telefon zbierane są jedynie w miejscach, w których użytkownik wypełniając formularz wyraźnie wyraził na to zgodę.
§ 8 Profilowanie i zautomatyzowane podejmowanie decyzji
Państwa dane będą przetwarzane przez Administratora w sposób zautomatyzowany, jednakże nie będzie to wywoływać wobec Państwa żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na Państwa sytuację.
Profilowanie danych osobowych przez Administratora polega na przetwarzaniu Państwa danych (również w sposób zautomatyzowany), poprzez wykorzystywanie ich do oceny niektórych informacji w celach statystycznych, monitorowania ruchu na Stronie Internetowej oraz analiz marketingowych.
§ 9 Uaktualnienia Polityki Prywatności
Firma Focus Adrian Soboń zastrzega sobie prawo zmiany polityki prywatności, o ile będzie wymagać tego obowiązujące prawo, ulegną zmianie warunki technologiczne funkcjonowania Strony Internetowej lub zmiana będzie wprowadzać standard wyższy od minimum wymaganego prawem.